prachtige stranden op Boracay, filipijnen

10 januari 2019 - Nijmegen, Nederland

Na de ietswat vervelende ervaring in Manilla, vlogen we snel door naar Kalibo, op 1,5 uur rijden van het prachtige Boracay. Vanuit Manilla rechtstreeks naar Boracay vliegen is ongeveer 150 euro per persoon, terwijl Kalibo slechts 40 euro is. Met 6 euro per persoon in een minivan ritje van Kalibo naar Boracay, kwamen we uit op 46 euro per persoon. 104 euro per persoon bespaard, dus!

Boracay, het party Eiland van Zuid-oost Azië

Boracay is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een waar relax en party centrum. Het lange, spierwitte strand is een geweldige uitvalsbasis voor veel toeristen en omdat het strand lang en breed is, is er genoeg ruimte voor vele restaurantjes en lounge bars op het strand zelf. Het aantal westerlingen dat hier barretjes en hostels hebben geopend zijn niet meer te tellen, er is voor ieder wat wils! Van luxe hotels tot backpacker hostels, van clubs tot gezellige barretjes. Op Boracay komt iedereen aan zijn trekken.

De stranden van Boracay zijn geweldig

Er zijn maar weinig plekken met stranden zo mooi als die van Boracay. Het zand is spierwit en heel fijn, echt heerlijk om hier met je blote voetjes rond te wandelen. Zeg nou zelf, de foto’s van overdag liegen er niet om!